کتاب «اولویت بندی و مراتب ارزش‌های اخلاقی در قرآن» منتشر شد.

کتاب «اولویت بندی و مراتب ارزش‌های اخلاقی در قرآن» نوشته دکتر علی رضوانی توسط نشر معارف به چاپ رسید.

این کتاب راهنمای خوبی برای دو راهی‌های اخلاقی است. انسان در هر لحظه از زندگیش در وسط دو راهی قرار می‌گیرد. فلاسفه زیادی خواستند راهکارهایی برای روشن شدن مسیر انسان در حوزه اخلاق عرضه کنند. خلط تزاحم وظایف اخلاقی و تعارض ادله آن از جمله مواردی است که فلاسفه تا به حال نتوانستند راهکار خوبی برای انتخاب بهترین راه در دو راهی‌ها بدهند.

دستیابی صحیح و روشمند به آموزه‌های کتاب آسمانی قرآن، با توجه به ویژگی‌های خارق العاده آن، روش‌شناسی خاص خود را طلب می‌کند و فهم درست آن به تبیین دقیق و کامل مبانی، روش‌ها و مراحل فهم و تفسیر نیاز دارد. نظام اخلاقی قرآن وحدت گرایانه است. نظامی خدامحور است که ملاک و محور تمام ارزش‌ها و تمام اعمال انسان «خدای سبحان و نزدیکی به او» است. کتاب پیش رو به شکل روشمند در پی استخراج ارزش‌های اخلاقی و رتبه‌بندی نظام‌مند آن‌ها در قرآن و عهده‌دار تعیین مبانی نظری، شاخص‌های صوری (کمّی) و محتوایی (کیفی) اولویت‌بندی فضایل و رذایل اخلاقی در قرآن است.

کتاب «اولویت بندی و مراتب ارزش‌های اخلاقی در قرآن» به قلم دکتر علی رضوانی توسط نشر معارف در 248 صفحه و با قیمت 45 هزار تومان چاپ و منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *