ماجرای فکر آوینی از زبان وحید یامین پور

وحید یامین پور شاید تنها کسی باشد که در باره شهید آوینی مطالعه و صحبت کرده باشد. کتاب ماجرای فکر آوینی ما حصل سخنرانی ها و مقالات وی از مرتضی آوینی است.

ماجرای فکر آوینی

«زمان آگاهی، خودآگاهی تاریخی و وقت‌شناسی امتیاز اهل حکمت و فضیلت از دیگرانی است که گرفتار عادات روزمره شده‌اند»

این عبارت مطلع کتاب «ماجرای فکر آوینی است» به قلم وحید یامین‌پور که کتابی است خوش‌خوان و روان با موضوع سیری اجمالی اما نکته‌بین در تفکرات شهید اهل قم مرتضی آوینی. همانطور که در مطلع کتاب به آن اشاره شد یامین‌پور با کمترین کلمات امتیاز حکیم را برشمرد. فرازمان تنها امتیاز حکیم از غیر خود است. وی شهید آوینی را مردی می‌دانست که از زمان خود جلوتر بود و درد انسان امروز را می‌فهمید و برای آن پاسخ داشت.

مخاطبان اصلی درس گفتارهای مندرج در کتاب ماجرای فکر آوینی جوانانی هستند که در آغاز راه مطالعات فرهنگی و تمدنی هستند و غالبا دغدغه این را دارند که فهم و تحلیل رخدادها و تحولات سیاسی، تاریخی و تمدنی را از چه نقطه ای باید آغاز کنند. منظومه فکر آوینی، چه در بعد تفکر انتقادی قدرتمندش و چه افق گشایی هوشمندانه اش از آینده، همیشه یکی از بهترین پیشنهادها برای پویندگان این راه است.

ماجرای فکر آوینی در 260 صفحه توسط نشر معارف در کمتر از یک سال به چاپ نوزدهم رسید. این کتاب به همراه هفت کتاب دیگر «همه نوکرها»، «آن سوی مرگ»، «علی از زبان علی»، «حسین از زبان حسین»، «شکار هیولا»، «اهل بیتی‌ها»، و «اصول دین نوجوان» که پر اقبال‌ترین کتاب‌های نشر معارف از طرف مخاطبین است با ۳۰ در صد تخفیف و باقی کتاب‌ها با ۲۰ در صد تخفیف در معرض فروش اینترنتی سایت نشر معارف قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *