خانه ای مثل بهشت

چگونه خانه ای مثل بهشت بسازیم؟

«خانه‌ای مثل بهشت» که به تازگی توسط نشر معارف به چاپ رسید اثر حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون است که بخشی از مهارت‌های زندگی مشترک زوجین با الهام‌گیری از دستورات الهی برای دستیابی به خانه‌ای مثل بهشت را ارائه می‌دهد.

سیدعلیرضا تراشیون سال‌های زیادی است که در زمینه روانشناسی تحقیق و پژوهش می‌کند. او با توجه به تخصصی که در حوزه روانشناسی دارد و نیز شناختی که از آیات قرآن و روایات دارد توانست مباحث میان رشته‌ای ناب و کاربردی‌ای در قالب مشاوره دینی را استخراج کند. حاصل تلاش وی در این حوزه که البته به صورت کاربردی نیز توسط ایشان در مشاوره‌ها دنبال شد کتابی روان و مناسب تحت عنوان «خانه‌ای مثل بهشت» شد که نشر معارف آن را در 148 صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

در این کتاب سعی شده است که با الگو قرار دادن زندگی حضرت علی ع و حضرت زهرا س سه کلید واژه مهم روان‌شناسی خانواده «آرامش، دوستی و محبت» تبیین و راهکارهای رسیدن به آن را با زبانی شیرین، گویا و جذاب بازگو شود.

آرامش، دوستی و محبت خانه را برای اهلش مثل بهشت می‌کند. این سه کلید واژه که رمز زندگی موفق است بر گرفته از آیه 21 سوره روم   است. این روموز جز با مهارت‌آموزی و تمرین به دست نمی‌آیند. راهکار و مهارت به دست آوردنش در کتابی به نام  «خانه‌ای مثل بهشت» با بهره‌گیری از آیات و روایات تشریح شده است. سید علیرضا تراشیون نویسنده این اثر ارزش‌مند، چند دهه است که این راهکارها و مهارت‌ها را در ارائه مشاوره‌هایش به زوج‌های جوان  به کار گرفته  و نتایج بسیار خوبی نیز کسب کرده است.

نویسنده در فصل اول کتاب به  روش‌های رسیدن به آرامش در محیط خانواده اشاره می‌کند که شامل روش‌های دیداری، کلامی و رفتاری است. در فصل دوم به اشتباهاتی اشاره می‌کند که باعث آسیب‌های جدی به زندگی می‌شود هر چند که کوچک باشند. در فصل سوم به عوامل اختلاف زن و مرد در زندگی مشترک می‌پردازد و منشأ آن را سلسله‌ای از اخلاق رذیله می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *