«قدم عاشقی» روانه بازار نشر شد.

جدیدترین اثر استاد محمدرضا عابدینی با موضوع اربعین روانة بازار نشر شد.

کتاب قدم عاشقی که به مناسبت اربعین حسینی تدوین گردید ما حصل سخنرانی حجت الاسلام محمد رضا عابدینی است که با همت حسین قاسمی تدوین و تحقیق شد و توسط نشر معارف به بازار کتاب راه پیدا کرد.

کتاب قدم عاشقی دارای سه گفتار است که در گفتار اول به جریان تمدن سازی عاشورا برای تاریخ بعد از خودش می‌پردازد. در گفتار دوم با تدبر و تجربه اندیشی، حماسة اربعین را مصداق عینی تمدن برساخته از عاشورا نشان می‌دهد و در فصل سوم در تبیین و تفسیر مختصر زیارت اربعین هدف غایی و کمال اتم زائر را بیان می‌کند.

مخاطبان این اثر همه عاشقان اهل بیت ع هستد که در عصر سردی روابط انسانی و ایمانی، عاشقانه و با گرمی محبت حسین ع قدم در وادی عشق گذاشته‌اند.

این اثر در 207 صفحه و در قطع رقعی و با قیمت 30 هزار تومان روانة بازار نشر می‌گردد.

در این کتاب می‌خوانید:

«حادثه عاشورا که نتیجه تمام نبرد‌های حق علیه باطل در طول تاریخ انسانی است، نقطه عطف و گلوگاه تاریخ از منظر الهی است و گذشته را به آینده پیوند می‌دهد و همچنانکه خلاصه و نتیجه حدود هفت هزار سال تاریخ الهی انسان است که مصاف نبرد حق با باطل توسط انبیاء (علیه السلام) و اوصیاء ایشان بوده است، در تاریخ پیش روی خویش نیز امتداد می‌یابد و سرنوشت تاریخی- تمدّنی بعد از خود را نیز رقم می‌زند. لذا در عین توجّه به قلّه‌های تاریخ انسانی که انبیاء(علیهم السلام) و خصوصاً انبیاء اولوالعزم(علیهم السلام) و خاصّه نبی مکرّم اسلام(صلی الله علیه و آله) است، امّا می‌توان تاریخ را به قبل و بعد از عاشورا تقسیم کرد و بر این اساس حرکت کاروانی امام حسین(علیه السلام) و اهل بیت و اصحاب ایشان از مکّه تا کربلا و نقطه اوج آن حادثه عظیم عاشورا جاری کننده خون حیات در رگ‌های تاریخ بشریّت و امام حسین(علیه السلام) را قلب تپنده آن دانست.

کاروان حسینی در ادامه حرکت خود پس از عاشورا، با هدایت و ولایت امام سجاد (علیه السلام) و قافله سالاری زینب کبری (سلام الله علیها) راه خود را ادامه می‌دهد و قیام و نهضت عاشورا را به ثمر می‌رساند و در عین اسارت ظاهری، آزادگی را در عالم ثبت می‌کند و واقعه اربعین را رقم زده و علامتی خاص برای اهل ایمان به یادگار می‌گذارد که با تأسی به آن راه ایمان را بیابند و در تاریکی‌ها و سرگردانی‌ها به حیرت مبتلا نشوند؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة»و با این حرکت کاروانی اربعین، رزمایشی را رقم بزنند که آمادگی دائمی برای نصرت و پاسخ به ندای «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی»و تشفّی برای دل‌های سوخته طول تاریخ به «یا لَیتَنی کُنتُمَعَکُم فَأفُوزَ فَوزاُ عَظیماً» باشد.

نهضت عظیم پیاده روی اربعین با پرچم یا لثارات الحسین (علیه السلام) بستر ساز ظهور و همراهی با کاروان حسینی است که با وسعت دید توحیدی زینبی(سلام الله علیها) که «مَا رَأیتُ الاّجَمیلاً» و با «قدم عاشقی» وادی سلوک توحید ولایی را طی می‌کند تا به توحید الوهی برسد و با مشق قدم عاشقی در کوی محبت حسینی (علیه السلام) خود را از تعلقات دنیایی تکان داده و قدم به قدم به سوی معشوق حرکت می‌کند تا به وصال برسد و زیارت اربعین اوج وصال محب با محبوب در این سیر است که پس از آن مأموریت گسترش نصرت امام را با رفتن به شهرها و کشورهای خود پیدا می‌کنند تا سال دیگر با عاشقان بیشتری در این وادی حرکت کنند و سربازی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را رقم زنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *