خاطرات یک فرشته به زبان اردو ترجمه شد

کتاب خاطرات یک فرشته دفتر رئوف به قلم حمزه شریفی دوست که توسط نشر معارف به چاپ رسیده بود به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

این کتاب در قالب داستانی از زبان فرشتگان به زندگی امام رضا ع و نیز زندگی امام کاظم ع و حوادث زمان آن بزرگواران پرداخته است. حوادثی مثل شهادت شهید فخ و یاران او و خلافت برخی از خلفای عباسی و مشکلات و مصائبی که آنها برای امام هفتم و هشتم علیهما السلام به وجود آوردند بخشی دیگر از مطالب این کتاب است.

مولف اشاره می‌کند که فرشتگانی موکل بر ائمه علیهم السلام بوده‌اند که به تناسب رشد آن بزرگواران و رسیدن به مقام امامت، فرشتگان مقربتری به این امر می‌پرداختند. برای حضرت رضا ع نیز قبل از تولد حضرت فرشته‌ای مأمور مراقبت از ایشان بوده و سپس به مرور فرشتگان دیگری از آن حضرت مراقبت می‌کرده‌اند.

کتاب خاطرات یک فرشته تمام زندگی امام رضا ع و به مناسبت آن زندگی امام کاظم ع پدر ایشان را از زبان یک فرشته روایت می‌کند. روایتی داستانی که تمام حوادث و رویدادهای مهم زندگی آن دو امام بزرگوار را شامل می‌شود.

این کتاب 55 برگ دارد که به تعداد سالهای عمر امام رضا ع است و در هر برگ بخشی از زندگی امام روایت شده است. مؤلف نیز اشاره می‌کند که یک نوجوان با 5 یا 6 ساعت می‌تواند همه زندگی امام رضا ع را با این کتاب آشنا شود.

واقفیه، رقابت مأمون و امین، جریان هجرت حضرت معصومه س و احمد بن موسی شاه چراغ خواهر و برادر امام رضا ع به ایران تا به وفات و شهادت آن دو بزرگوار و … می‌پردازد.

احمد شهریار این کتاب ارزشمند را به اردو ترجمه کرد و توسط نشر عفاف (انجمن اسلامی طالبات پاکستان) در قطع خشتی و در 117 صفحه به چاپ رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *