جشنواره معارف شروع شد

در این اوضاع کرونایی کشور که همه مردم را به خانه ماندن دعوت می‌کنند نشر معارف در صدد است با شعار خانه بمانیم کتاب بخوانیم جایزه بگیریم جشنواره کتابخوانی معارف را با محوریت کتاب‌های پر فروش نشر برگزار کند.

 

در این جشنواره هر هفته 5 کتاب از بهترین و پرفروش ترین کتابهای نشر معارف پیشنهاد می شود.

جشنواره معارف

پنج کتاب هفته نخست این جشنواره به شرح زیر است

صفای باطن در پرتو رمضان

فریضه روزه در ماه مبارک رمضان فرصتی بی بدیل برای بندگی است که جایگاه و موقعیتی رفیع نزد پروردگار دارد، البته این جایگاه ثابت و یک نواخت نیست. بلکه فراخور لیاقت و زیرکی بنده قابل ارتقا و فزونی است و یا خدای نکرده کاهلی بنده نیز می‌تواند از ارزش آن بکاهد، ارتقا یا کاهش جایگاه عواملی دارند. کتاب صفای باطن در پرتو رمضان در بردارنده مطالبی مبتنی بر آیات و روایات است. در وصف جایگاه روزه در ماه رمضان و نیز عوامل ارتقا یا تضعیف آن. همچنین نویسنده در پایان کتاب به مطالبی در بیان فضیلت شب قدر و میمنت عید فطر می‌پردازد.

امیر گل ها

کتاب امیر گلها که در وصف حضرت علی علیه السلام است را ورق که می‌زنی با توصیفاتی چنان جزئی‌نگرانه و ملموس مواجه می‌شوی که گویا آن حضرت را از نزدیک لمس و چهره مبارکش را تصور می‌کنی. از علائق و سلائقش در خوردن و آشامیدن گرفته تا کیفیت کار و تفریحات و ورزش‌ها با خبر می‌شوی. با این کتاب که آئینه تمام نمای سیره رفتاری و عبادی حضرت است بهتر از قبل او را می‌شناسی. اینکه چه موقع مهربانی به خرج می‌داد، فراموش می‌کرد، می‌بخشید و چه موقع تشر می‌زد. از نماز و روزه گرفته تا حج و جهادش، همه و همه در این اثر به کوشش حسین سیدی با قلمی روان و خوشخوان بیان شده است، این کتاب نامزد جایزه کتاب سال ولایت شد و تیراژ آن بالغ بر نیم میلیون نسخه رسیده است.

هنر رضایت از زندگی

انسان موفق کسی نیست که مشکلی نداشته باشد، اساسا زندگی بدون مشکل ممکن نیست، و نیز چنین نیست که همه مشکلات، قابل حل باشند از این رو هر فرد در فرایند زیستن در کنار خوشی‌ها و لذت‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود برخی از این مشکلات با تلاش و توسل به خدا برطرف می‌شوند و برخی نیز با انسان باقی می‌مانند حال سئوال این است انسانی که زندگی‌اش چنین ویژگی‌ای دارد می‌تواند موفق هم باشد؟ اساسا انسان موفق چه ویژگی‌ای دارد؟ آری هر وقت انسان با مشکلات حل نشدنی زندگیش کنار بیاید و به رضایت از زندگی برسد این انسان موفق است. کنار آمدن با مشکلات و رسیدن به رضایت از زندگی هنریست که در آیات، روایات و بناء عقلا و متخصصین علم روانشانسی راهکارهایی دارد. کتاب هنر رضایت از زندگی به قلم عباس پسندیده راهکارهایش را با قلمی روان بیان نموده است.

آن سوی مرگ

شنیدن از مرگ و لحظه‌ جان دادن انسان و سرگردانی روح در آنسو، همیشه هیجان‌انگیز بوده است. انسان‌ها هر چند نمی‌خواهند این موقعیت را تجربه کنند. ولی از سر کنجکاوی و یا معنویت‌گرایی، دنبال کسانی‌اند که این لحظه را تجربه کرده باشد تا برایشان روایت کند. البته کمند کسانی که تجربه‌ای اینچنینی دارند و به سختی در دسترس هستند کتاب آن سوی مرگ کوششی‌ست شفاهی از جناب جمال صادقی که بعد از مصاحبه با تجربه‌کنندگان مرگ آن را مکتوب کرده است.

نویسنده در این کتاب کوشیده تا با بهره‌گیری از گفته‌های افرادی که تجربه‌ای نزدیک به مرگ را داشته‌اند، تصویری واقعی از عالم پس از مرگ و جسم برزخی انسان به تصویر بکشد.

این کتاب می‌تواند سر منشأ تحولات نظری و عملی در افراد مختلف باشد و مخاطب را دچار چنان تحول عمیقی می‌کند که احتمالا برای مدتی خود و رفتار خود را دائماً واکاوی می‌کند و آنچه را در این کتاب خوانده یا نشانه‌هایی از آن را دائما در زندگی جستجو می‌کند.

مربی و تربیت

یکی از اساسی‌ترین نیازها در حوزه تعلیم و تربیت برای معلمان، مربیان و والدین شناخت دقیق به اصل موضوع تعلیم، تربیت و مربی است همچنین به دست آوردن راهکار و روش درست و تاثیرگذار در فرایند اجرای این موضوع است تا مربیان و متولیان امر با به کار بستن آن به بهترین نتیجه برسند. مرحوم آیت الله حائری شیرازی در کتاب مربی و تربیت موارد فوق را با تکیه بر آیات و روایات مورد بحث و بررسی دقیق و مفصل قرار داده است.

 

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان در جشنواره از ده در صد تخفیف و ارسال رایگان برای خرید بالای صد هزار تومان برخوردار هستند. در ضمن به قید قرعه به برندگان جشنواره جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود همچنین به خوش‌شانس‌ترین شرکت‌کننده جایزه ویژه جشنواره تعلق می‌گیرد.

روش تهیه کتاب علاوه بر پاتوق کتاب و کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توان از روش‌های زیر کتاب را تهیه کرد.

سایت نشر معارف: www.nashremaaref.ir

ارسال نام شهر خود به شماره: 30008585

خرید نسخه الکترونیکی کتاب: www.patogh.mobi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *