یه علاقه خاص

یه علاقه خاص برای نوجوانان

«یه علاقه خاص» عنوان جدیدترین کتاب رضا اخوی نویسنده حوزه روانشناسی و مشاوره است. موضوع این اثر شناخت فضای مجازی، فرهنگ استفاده از آن و باید ها و نبایدهای حضور در این فضا می‌باشد که برای رده سنی نوجوانان منتشر شده است.

یه علاقه خاص

محاوره‌ای بودن و استفاده از عنصر طنز از ویژگی‌های متن این کتاب است که باعث می‌شود نوجوان با آن ارتباط راحتی برقرار کند. استفاده از آیات و روایات نیز دیگر ویژگی این اثر می‌باشد. «یه علاقه خاص – از چهار راه تا آخرین سلفی» را نشر معارف در 96 صفحه به تازگی منتشر کرده است.

در این کتاب می‌خوانید:

«مثل بقیه چیزها، نه سفیدِ سفیده، نه سیاه سیاه. خوب و بد، زشت و زیبا، تلخ و شیرین رو با هم داره. دریایه که هم موج‌های ویران‌گر و پر خطر داره، هم ماهی و مروارید.

نه بالا بردن دست‌ها و تسلیم شدن درسته و نه تخریب و سیاه‌نمایی؛ نه محروم شدن و نه غرق شدن. هیچ کدومش درست نیست. باید راه و روش‌ها رو یاد گرفت؛ آسیب‌ها و خطرها رو شناخت و با احتیاط و مراقبت، واردش شد.

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رو نمی‌شه ندید، بی تفاوت موند یا بی خیالش شد.

ورق‌های این کتاب، کمی مراقب بودن رو یاد می‌ده؛ به همه و به ویژه به نوجوان و جوانی که تجربه‌ش کمه و با دیدن این فضای متفاوت و جذاب، احتمال فریب خوردنش زیادتره، همون طور که حضرت علی ع می‌فرمود: آدم کم تجربه راحت فریب می‌خورد ولی آدم با تجربه لغزش و گول خوردنش کمتر خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *