کتاب قرآن و عواطف انسان منتشر شد

«قرآن و عواطف انسان» با مبنای «قرآن کتاب دلسپردگان عاقل است» توسط نشر معارف منتشر شد.

این کتاب با توجه به هندسه درونی انسان به جنبه عاطفی انسان در کنار جنبه عقلی آن توجه نموده و به تبیین جایگاه عواطف انسانی در قرآن کریم پرداخته است. در بیشتر نگاه‌ها به ارزش عقل در هندسه انسانی توجه شده و عواطف به عنوان همسایه عقل کمتر توجه شده و در بیشتر مواقع نادیده گرفته شده است. در حالی که قرآن به عنوان نسخه‌ای کامل از انسان‌شناسی دارای برنامه و راهکاری جامع و ویژه‌ای برای استفاده بهینه از عقل و عاطفه است.

حجت الاسلام حبیب عفیفی نویسنده کتاب قرآن و عواطف انسانی به این می‌پردازد که در نگاه دین عقل قابل عاطفه نیست. از این رو دین مبین اسلام با دعوت عاقلانه و عالمانه به همراه کار در حوزه شناخت و گرایش برای هدایت، برانگیختگی عواطف انسانی را هم در جهت جذب به خدای متعال استفاده نموده است لذا در قرآن کریم می‌بینیم که این کتاب آسمانی عواطف را محرکی برای خداشناسی و خداپرستی داشته و در آیات بسیاری از عواطف در جهت تربیت انسان بهره جسته است.

با توجه به حساسیت و ضرورت پرداختن به بحث عواطف انسانی از نگاه قرآن مجید، معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی که مسئولیت پدیدآوری کتاب‌های درسی و کمک درسی معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسرکشور را بر عهده دارد، بر آن شد اثری در زمینه قرآن و عواطف انسان ارائه نماید.

کتاب قرآن و عواطف انسان به قلم حجت السلام حبیب عفیفی توسط نشر معارف با قیمت 45 هزار تومان چاپ و منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *