پندهای پیوند

نکته های خوشبختی زندگی زناشویی در پندهای پیوند

کتاب «پندهای پیوند- نکته‌های خوشبختی در زندگی مشترک با تأکید بر اسلام و احادیث زیبایی در مورد اخلاق همسران و روابط زناشویی» به قلم مرضیه فرجیان شوشتری به چاپ رسید.

همیشه روابط بین زوجین از مسائل بغرنج بشری بوده است. در قرن 21 که مسائل خانواده و روابط آن به مسئله مهم تبدیل شده است برای آن کتاب‌های زیادی نوشته شده و هر کدام از جنبه‌ای و با خلاقیت خاصی به این مسئله مهم پرداخته است. در عین حال در روزگاری که مردم دیگر فرصت مطالعه مشروح مسائل را ندارند و همه چیز باید به قول معروف ساندویچی به مخاطب داده شود انتخاب را برای همه سخت کرده است چه آنکه کتاب را معرفی می‌کند و چه آنکه قرار است کتاب را بخرد.

در این میان نشر معارف با چاپ کتابی در اندازه‌ای کوچک اما حاوی نکاتی اساسی در مورد زندگی زناشویی خواسته تا کمی از این مشکل را بر طرف کند. این کتاب 64 صفحه‌ای با 47 نکته خیلی کوتاه اما تأثیرگذار در روابط زن و شوهر با عنوان «پندهای پیوند» همه مخاطبین را به خود جذب می‌کند. طرح جلد زیبا، اندازه‌ای کوچک، قیمت پایین، نکات اختصاری در عین حال با محتوایی بر اساس آیات و روایات این کتاب را خاص کرده است.

نکاتی چون« قدر با هم بودن را بدانید»،  «از لحظات زندگی زناشویی لذت ببرید»، «بنای دوستی را با هم محکم بگذارید»، «فاصله کوتاه قلب‌ها را نزدیک‌تر و مشتاق‌تر می‌کند»، «همواره خود را در رفتار با یکدیگر جای طرف مقابل قرار دهید» و ….

در پایان این نکات، بخشی اضافه شده است که در آن مجموعه‌ای کوچک از احادیث در این‌باره را ذکر کرده است و به غنای کتاب افزوده است.

در این کتاب می‌خوانید:

«درباره خطاها و اشتباهات خود روراست و صادق باشید و آنها را به عهده بگیرید و به اصطلاح ماست‌مالی نکنید. معمولا همه رک‌بودن را با تلخ سخن گفتن اشتباه می‌گیرند؛ هیچ چیز بدتر از دروغ، ریا، یا نیش و کنایه نیست که، فرد حرفی می‌زند اما با رفتار و منش غیر کلامی خود چیزی کاملا متفاوت با آن را می‌ساند. سعی کنید احساساتتان را رشد یافته و مسئولانه ابراز کنید. با صداقت در احساساتتان، رابطه شما بر پایه‌ی راستی و درستی بنا می‌شود، نه دروغ و ریا. انسان می‌تواند در عین رک‌بودن مفهوم سخن خود را با محبت و سرشار از عشق به همسرش برساند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *