همه نوکرها؛ روایت سرباز امنیتی از واقعه عاشورا

همه نوکرها به قلم شیوای محمدرضا حدادپور جهرمی حرکت کاروان امام حسین از مدینه تا کربلا را از زبان یک سرباز امنیتی روایت می کند.

همه نوکرها

در سال 60 هجری معاویه که مُرد، فرستاده‌ای از شام برای حاکم مدینه پیغام آورد که باید از امام حسین علیه السلام برای یزید بیعت بگیرد. امام علیه السلام شبانه با اهل بیت و یارانشان از مدینه خارج شده و سفری آغاز کردند که به کربلا ختم شد. سفری که منزل به منزلش و لحظه به لحظه‌اش درس‌های فراوانی با خود دارد. در طول تاریخ، مورخان، نویسندگان و ادیبان این سفر نورانی را با قلم‌هایی متفاوت روایت کردند. بعضی به نظم و در قالب شعر و برخی با متون ادبی آن را منعکس کرده‌اند. برخی هم از مقاتل مستقیم همان رویداد را نقل کرده‌اند. اما «همه نوکرها» متفاوتر از هر آنچه ذکر شد به این ماجرا پرداخته است.

همه نوکرها نوشته محمدرضا حدادپور جهرمی با نگاهی نو و قلمی جدید به این سفر نورانی نگریسته است. راوی سربازی امنیتی در کاروان امام حسین علیه السلام است که با نگاه تیز خود ریز به ریز اتفاقات را بیان و تحلیل می‌کند. نوع خاص و منحصر به فرد روایت همه نوکرها باعث می‌شود مخاطب امروزی محو در قصه پر غصه و درس آموز کربلا شود. در این کتاب مخاطب متوجه می‌شود که چگونه اندک اندک جمع مستان می‌رسند و 72 پروانه حول محور اصلی ولایت گرد هم می‌آیند تا حماسه تازه‌ای را خلق کنند.

این اثر جزو پر فروش‌ترین کتاب‌های نشر معارف است که همزمان با طرح تابستان خانه کتاب در سایت نشر معارف با ۳۰ در صد تخفیف عرضه می‌شود.

در این طرح، سایت نشر معارف علاوه بر کتاب همه نوکرها، کتاب‌های آن سوی مرگ، علی از زبان علی، حسین از زبان حسین، شکار هیولا، اهل بیتی‌ها، ماجرای فکر آوینی و اصول دین نوجوان که پر اقبال‌ترین کتاب‌های نشر معارف از طرف مخاطبین است با ۳۰ در صد تخفیف و باقی کتاب‌ها با ۲۰ در صد تخفیف در معرض فروش اینترنتی سایت نشر معارف قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *