آغازی برای پرواز

آغازی برای پرواز منتشر شد

کتاب «آغازی برای پرواز» شیوه هایی کارآمد برای دعوت فرزندان به عبادت با محوریت نماز توسط نشر معارف به چاپ رسید.

آغازی برای پرواز

دین مبین اسلام نه تنها به افراد دستور می‌دهد که نماز را اقامه کنند بلکه به آن‌ها سفارش می‌کند که خانواده و فرزندان خود را نیز نمازخوان تربیت کند. در این باره خدای متعال پیامبر خود را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید «وأمر اهلک بالصلوة و اصطبر علیها» یعنی خانواده خود را به نماز فرمان بده و بر انجام آن شکیبا باش. بدون شک می‌توان گفت هدف خداوند متعال از دستور به اقامه نماز، تربیت عبادی فرد و خانواده اوست.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تربیت فرزندان برای نماز با وجود دنیای پیچیده کودکان بسیار برای والدین سخت است که اگر از راه درست وارد نشوند بی شک کودک در آینده به مشکل بر می‌خورد. والدین همیشه این ترس را دارند که راهی که پیش گرفته‌اند درست هست یا نه؟ و یا همیشه در روشی که برگزیده‌اند مشکوکند.

حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون با وجود چند دهه فعالیت در حوزه روان‌شناسی کودک، مطالعه و تجربه در این زمینه دست به قلم شده است و معلومات و تجربیات خود را بر اساس آیات و روایات در کتاب آغازی برای پرواز مرقوم کرده است. این نوشتار بر آن است که راهکارهایی جهت تربیت عبادی و ترغیب فرزندان به عبادت با تأکید بر فریضه مهم نماز ارائه دهد.

در این کتاب به هجده راهکار اساسی و مجرب اشاره می‌کند که الگوبرداری والدین از این راهکارها می‌توانند با فرزندان خود به راحتی برای تربیت عبادی آنها اقدام کنند.

از جمله این راهکارها می‌توان به موراد زیر اشاره کرد: «آشنایی فزندان با مفاهیم نماز»، «بیان داستان‌هایی پیرامون نماز»، آسان‌گیری منطقی نسبت به نماز»، «گفتگو در مورد نماز» و …

کتاب آغازی برای پرواز با قلم زیبای سیدعلیرضا تراشیون در 104 صفحه و با قیمت 15000 تومان توسط نشر معارف به چاپ رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *