گام تمدن ساز

کتاب چهاردهمین پویش مطالعاتی روشنا مشخص شد

«تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران، مهمترین دستور کار امروز دشنن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه‌ی مقابل تصویرسازی نظام سلطه است» بیانات مقام معظم رهبری 98/11/28

پس از توصیه‌های مکرر رهبری در سال‌های اخیر پیرامون لزوم تبیین معارف انقلاب اسلامی برای جوانان و ارائه تصویری صحیح از گذشته، حال و آینده انقلاب به آن‌ها در برابر تصویرسازی دروغین دشمنان، ایشان در چهل سالگی انقلاب، خود در مقام تبیین برآمده و اقدام به نگارش بیانیه کردند تا با ارائه فکر و استدلال‌های روشن و تبیین روشمند و صحیح پیرامون اصول و آرمان‌ها، کارآمدی و برنامه آینده انقلاب، علاوه بر پیشگیری از به وجود آمدن اختلال در دستگاه محاسباتی نسل آینده مدیران کشور، جوانان مومن و انقلابی را به شانه دادن زیر بار مسئولیت‌های بزرگ و نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب برای تحقق اهداف مبارک آن فرا خوانند که بی شک بدون حضور جوانان که موتور محرک جامعه هستند، ادامه مسیر میسر نخواهد بود.

اینک وظیفه همه افراد، موسسات و سازمان‌هایی که در جبهه وسیع فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند آن است که معارف انقلاب اسلامی را بر پایه خطوط ترسیم شده در بیانیه گام دوم برای جوانان کشور، تبیین کنند. بیانیه‌ای که هم در بردارنده مفاهیم فکری مورد نیاز جوانان است و هم دربردارنده روش انتقال آن مفاهیم به آنان.

این کتاب در چهار بخش تدوین شده است. بخش اول به عظمت حادثه انقلاب می‌پردازد و مقایسه‌ای بین انقلاب اسلامی ایران با انقلاب فرانسه و انقلاب مارکسیستی روسیه دارد. در ادامه این حادثه از نگاه برخی از اندیشمندان غربی و مسلمان بررسی می‌شود. در بخش دوم کتاب که شامل هفت فصل است از اهم فصول این بخش می‌توان به موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه اشاره کرد. در بخش سوم چالش‌ها و ظرفیت‌ها را بررسی می‌کند که در دو فصل به عظمت نقش نیروی جوان متعهد و ظرفیت‌های کم نظیر طبیعی و انسانی کشور می‌پردازد. در بخش چهارم به توصیه‌ و نشانه‌های واقعی این توصیه‌ها برخلاف آنچه که غرب به ایرانیان نشان می‌دهد اشاره می‌کند. راه‌هایی که آینده‌ای روشن و واضح دارند اما غرب با غول رسانه‌ایش سعی در کور کردن این راه دارد.

حجت الاسلام طائب (مسئول اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در رونمایی دانشجویی این کتاب گفت:

«این پژوهش گفتمان فضای مجازی را عوض کرد. آنان خود را آماده کرده بودند که بگویند چهل سال فلاکت! ولی بعد از این پژوهش مجبور شدند بگویند اگر شاه هم بود همین کار را می‌کرد!! یعنی قبول کردند که جمهوری اسلامی کارهای زیادی کرده است»

مهمان دیگر این برنامه سردار جعفری (فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در رابطه با این کتاب افزود:

«با این پژوهش، لکنت زبان بچه انقلابی‌ها گرفته شد»

همچنین حجت الاسلام سید مصطفی خامنه‌ای (فرزند مقام معظم رهبری) «قلب آقا را شاد کردید و نظر در این است که تمام کشور پای کار شما بیایند که این دستاوردها به گوش همه برسد.»

کتاب «گام تمدن‌ساز، بسط بیانیه گام دوم انقلاب با تکیه بر اسناد بین المللی» که به قلم سیدمحمدحسین راجی و سیدمحمدرضا خاتمی به تازگی توسط نشر معارف به چاپ رسیده است. این کتاب محوریت چهاردهمین پویش مطالعاتی روشنا است و امروز دوشنبه 28 بهمن ماه در سالن اجتماعات کتاب خانه مرکزی پارک شهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *